Żabki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na marzec 2019

Tematy tygodniowe:

  1. ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY.
  2. ZWIERZĘTA Z NASZYCH PÓL I LASÓW.
  3. MARCOWA POGODA.
  4. WIOSENNE PRZEBUDZENIA.

Zadania:

  • poznawanie, w sposób pośredni (filmy, albumy), zwierząt z innych stref klimatycznych (zwierzęta egzotyczne);

  • wyjaśnianie roli ogrodów zoologicznych;

  • poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa;

  • zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie;

  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm);

  • wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady;

  • poznawanie oznak nadchodzącej wiosny;

  • uroczyste powitanie wiosny – poznawanie wybranych obrzędów ludowych związanych z tym dniem;

  • obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych; poznawanie składników pogody: temperatura, wiatr, opady, ciśnienie; poznawanie przyrządów służących do pomiaru składników pogody (np. wiatromierz itp.);

  • obserwowanie zmian zachodzących przed zbliżającą się wiosną (przedwiośnie) – coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu, lodu, pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy), powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki);

  • poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin (światło, temperatura, wilgotność).